fredag 5 februari 2010

Ytterligare nötter

Gillström, Rignell och jag sitter i min bil på väg mot skolan från stan och kommer vid rödljusen vid Fenixhuset. Det kommer då en dam i medelåldern som jag tycker cyklar illa då hon cyklar väldigt sakta, och i princip mitt i vägen. Jag kommenterar detta och dom andra skrattar till lite. Vi kör ytterligare 150 meter och kommer fram till Röda Korset där en man i 70-årsåldern kommer cyklandes i motsatt riktning. Alla suckar förstående och Gillström säger:
"-Alltså. Han verkar tro att han äger vägen! Dom gör precis som när dom levde!" (hon syftar på de äldre)
Extra krydda blir det på moset när jag och Rignell verkligen inte reagerar förrän någonstans vid Nässjö Golvaffären där vi i princip kremerar av skratt.

Emma Lind lyckades även med en av sin vanliga bedrifter idag när hon kläckte ur sig efter att ha berättat någonting som hon själv tyckte var väldigt viktigt att säga till Rignell som Rignell inte tyckte var intressant för fem öre.
"-Det lät bättre i mitt huvud!"

Vilka vänner jag har alltså!

--

Hade planer för fredagkvällen, trodde jag..?

1 kommentar:

eema sa...

ahaha, så otroligt typiskt oss alla. så otroligt bra. :D