lördag 20 februari 2010

ytterligare en (fem) anledning(ar) att hata snö

Jag hade idag sisådär fem olika grejer att göra och jag kunde inte riktigt bestämma mig för vad jag skulle prioritera. Det stod emellan att titta på bandy på Skogsvallen, IFK Nässjö-Tranås, att åka till Tranås och titta på Tranås- Nässjö IF, åka till Eksjö för att titta på Nässjös J20-lag som inte fick spela i Nässjö pga veterancupen som direkt för mig till det fjärde alternativet. Sen, visserligen mycket liten chans att jag skulle åkt dit, men Boro skulle spela sin tredje och direkt avgörande kvalmatch. Men till saken då i och med att detta har med snö att göra.

IFK Nässjös match blev inställd. Anledning: För mycket SNÖ

Tranås-NIF blev inställd. Anledning: För mycket SNÖ

Till Eksjö går det inte ta sig, eller jo, men jag vågar inte köra dit själv i denna jävla snön, speciellt inte utan vindrutetorkare. Och min familj är kanske lite elakt att strandsätta på Skogsvägen. Anledning: För mycket SNÖ

Veterancupen fick hastigt avbrytas mitt i allt, för att taket i Höglandsrinken höll på att rasa in. Anledning: För mycket SNÖ

Boro spelade aldrig heller. Risk för takras. Anledning: För mycket SNÖ


Istället har jag idag, observera att det är lördag, städat. "Åh vad kul!"
Just det ja. Jag har skottat min balkong med. Andra gången.. Det räcker nu!

Inga kommentarer: