onsdag 3 februari 2010

Nötter

Jossan: Är det där Jackies mamma har sin salong?
Emma: Va? Vem är det?
Jossan: Äsch, skitsamma. (mumlar något om att hon inte varit med på steppen ändå)
tystnad
Emma: Jo!
Jossan: Okej. Vet du vem det är som har den salongen som ligger där?
Emma: Ja. Det vet jag.
Jossan: Aha, och vem är det?
Emma: Jackies mamma!


Lillebror: Jag har massa småskador på hälen!
Jossan: Jaha, vad synd du..
Lillebror: Ah, och så har jag lite ont i halsen också *tydligt fejkad harkling*. Jag börjar bli lite skadig.
Jossan: Hahah, va?!
Lillebror: Ja, och sen glömde jag säga att jag ska få böldpest med. Och dagen efter det spetälska. Vi fick kaka i skolan idag. *nöjt flin*

Sen kan jag även stolt presentera ER Snowexport AB. Emma ska hoppa av skolan och allt vad det heter. Allt för att konstultfirman Anders Gillström & co tydligt påtalat att det kan bli en bra business att exportera snö till Frankrike och såna länder som behöver den lite mer än oss. Öppna vagnar på tåg var tanken att det skulle transporteras i. Tyvärr kommer det då det gärna regnar i Tyskland bli en standardkommentar med: "Eeh, den l-l-låg faktiskt där innan!" men Emma tror att det kommer lösa sig ändå!

Inga kommentarer: